Krigshammaren är hittad.

För inte så länge sedan beklagade jag mig över hur tråkiga warhammerböckerna har blivit under senare år. Men självklart såg någon högre makt till att jag skulle få ta tillbaka mina illa vägda ord. De cirka 700 sidorna som The Word Bearers omnibus består av läste jag igenom på dryga veckan. Det är inte så konstigt då handlingen inte är särskilt komplicerad och språket är enkelt.

Vi får följa den elaka Marduk och hans anhang och fler elakingar och deras krig mot kejsarens imperium. Lite intressant är att i den första boken, en omnibus är en bok med tre tidigare utgivna böcker samlade, visste jag inte att Marduk var huvudkaraktären. Det förstod jag inte föränn slutet. En annan ganska kul sak som jag fäste mig vid av någon anledning var att Marduk säger till sina anhängare att de kommer vinna över Imperiet då han och hans trupper står enade medan Imperiet faller sönder sakta på grund av att de har så mycket inbördes strider för sig. Ironiskt nog så spenderas en stor del av böckerna till att beskriva Marduk och hans anhängares bråk med varandra och hur allt hela tiden riskerar att falla sönder på grund av detta.

Nåja. Trots det så är Word Bearers omnibus en bra warhammerbok där man får följa "de onda". För den som letar efter enkel sci-fi utan mycket baktanke eller IQ. Tack vare denna bok har jag inte förlorat hoppet om warhammervärlden ännu.

/Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0