Kulturtips

Efter en längre tids bloggångest hoppas jag kunna återvinna förtroendet för min egen förmåga. Brorsan har som tur är hållit ställningarna hyfsat bra. Jag tänker börja enkelt genom att bjuda på mina bästa kulturella upptäckter från den senaste tiden. Vi börjar med musik.
Hammock. Ett amerikanskt tvåmansprojekt från Nashville. Upptäckten gjordes på den oerhört trevliga baren Bartaruga i Rom.
Hammock (http://en.wikipedia.org/wiki/Hammock_(band)) är lite ambient, lite atmosfäriskt, sjukt skön musik. Deras fantastiska fullängdsalbum från 2010, Chasing after shadows, finns på Spotify.
Lyssna och njut, så återkommer jag snart med fler konkreta förslag på någonting att läsa, någonting att äta, och någonting att titta på.
/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0