Nytt år, nya förväntningar.

Jag skulle vilja skriva lika smarta inlägg som Dan och analysera böcker på ett djärvt sätt samtidigt som jag hänvisar till Kristers skrev, men jag ids inte. Då min andra hälft har flytt till Italien med sin pöjk så får jag helt enkelt fylla tomrummet med lita allmänt prat. Något annat som gapar tomt är min spelhylla vid mitt ps3 (eller heter det min ps3?). Men jag fruktar inte då jag ser fram emot ett par släpp under året som gör mig lite glad, eller iallafall tanken på dem gör mig lite glad och förväntasfull.


Mass Effect 3

Äntligen får vi veta hur det skall gå för Shepard och hans kollegor när de måste försvara galaxen mot The Reapers. De två tidigare spelen är några av mina absoluta favoriter inom action-rpggenren. Jag vill veta om galaxen kommer gå under, kommer Thane överleva och hur ser Tali ut under masken?


Diablo 3

Snart är det här. Spelet som kommer skicka många nördar till sjukhuset då deras pekfinger helt plötsligt har gått av på grund av att de klickan för mycket, för snabbt och för hårt med musen. Jag vill att alla jag känner köper det här spelet och spelar det med mig, annars kommer det rinna en tår ned för mitt ena öga, och ni vill väll inte se mig gråta?


UFO: Enemy unknown.

Nu undrar ni säkert varför jag har lagt upp en bild på detta gamla spel. Det är så att under 2012 kommer en ny version av denna klassiker släppas. Det är ett underbart initiativ och jag ser fram emot att får försvara jorden åter en gång, utföra experiment och forska fram nya vapen. Laservapen ftw.

Det var mina spel som jag ser fram emot mest under det kommande året. Jag har säkert glömt några, men så kan det vara. Thief 4 har fortfarande inget releaseår men det finns med i skuggorna...Vilket spel ser du mest fram emot?

/Johan

Kommentarer
Postat av: Henke

UFO det är tametusan ett av de bästa spelen som gjorts ever! Hoppas de behåller turns och tar bort fusket att datorn hittar en automatiskt om en strid tar mer än 20 turns.



När ska det launchas? (skön svengelska där känner jag :P )

2012-01-16 @ 19:46:03
Postat av: The Dan

Kalla mig cynisk, eller synsk, men mass effect serien känns inte spännande längre, det finns spel som gör samma sak som Diablo 3 fast billigare och UFO har jag aldrig hört talas om. Ärligt talat känns 2012 som ett väldigt tunnt spelår för mig, tur att man har typ hundra spel i backlogg.

Postat av: Johan

UFO kommer bli bra. När det kommer ut vet jag inte dock. Kul att du har hittat hit, Henke!



Dan, du tycker fel.

2012-01-19 @ 18:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0