New York.

Jahopp, då skall jag tydligen skriva något om New York eftersom jag var där för en vecka sedan. Jag finner det svårt att skriva om min upplevlse där utan att det blir Sex and the City av det hela. Så vad skall jag skriva om? Jag har inte en aning men jag gör ett försök.

Mitt mål med den här resan var att shoppa och att fira min kära mor som fyllde 60. Vad jag däremot upptäckte när jag kom dit var att New York är stort, riktigt stort och att det finns mycket av allt. Det gällde att veta till vilken butik man skulle gå för att hitta vad man ville ha, att gå och fönstershoppa för att se om man hittar något kul funkar inte, man hinner bli galen. Ett tips ifrån mig är att googla affärer och skriv ned adresserna innan ni åker till New York så underlättar det en hel del. Den bästa shoppingen finns på den södra delen av Manhattan.


Den butikskedja som jag gillade mycket heter Journeys och ligger på broadway. Den kedjan säljer nörd/pop/barn-kläder som jag gillar. Urban outfitters är ju kul också. En butik som är som JC men som har ett utbud av tröjor med tevespelstryck är UT. Billiga jeans finns på Levi's store vid Time's square.

Mat då? Det finns det. Södra Manhattan är bäst, tycker jag. Lätt att hitta resturanger. Gillar du skalldjur är The Pearl att rekommendera, ganska dyrt dock. Gillar du jordnötssmörsmilkshakes så är Bare Burgers mycket bra. De har annat också samt att utestället ligger i ett lugnt område.

Annars så är staden trevlig, mycket folk och ljud hela tiden. USA kan mycket men de kan uppenbarligen inte bygga tysta AC-maskiner...Det finns många museum, MET är stort och trevligt. Ta reda vart du skall gå inne i muséet annars kommer du tappa bort dig och bli galen. Lite som när man shoppar.
Just ja! Ta taxi, billigt och enkelt s slipper du åka med en tunnelbana som hör hemma i forna Sovjets utkanter.

Det var nog allt jag orkar skriva.

/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Ooooohh! Ditt liv är fyllt med glamm och glamour. Hoppas du är nöjd nu när du lyckats göra mig avundsjuk. Bara för det kommer du döden dö... På nästa spelmöte.



Hmmm. Jag menade din karaktär. Det kom inte riktigt fram i texten här ovan och jag använder inte längre backspace som någon jävla plebej. Ok, det var allt. Ha det bra.

Postat av: Johan

Min karaktär kommer aldrig att dö!

2012-07-01 @ 10:53:01
Postat av: Hento

Dammit! Efter att ha först sett bilden innan jag läste ditt inlägg trodde jag att du skulle recensera olika Hooters restauranger i NY... Monumental besvikelse... ;P

2012-07-02 @ 22:22:19
Postat av: Johan

Nä, inte när jag åker dit med familjen :p

2012-07-04 @ 15:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0