Det nya året.

I sann nyårsanda så måste varje bloggare som har en blogg eller annan virtuell dagbok ha en lista över året som gått. Eller åtminstånde en kommentar till något som har varit speciellt. Då jag ser mig själv som en finsmakare samt analytiker av den moderna popkulturen kommer jag att kommentera årets bästa spel, samt min största spelbesvikelse.

Det bästa spelet som kom ut under 2011 var: Dark Souls

Det är inte ofta jag stannar uppe längre på kvällen för att spela ett spel när jag vet att jag måste upp dagen efter och jobba. Men Dark Souls grep tag i mig, pressade min hjärna full med beroendeframkallande ångest och höll kvar mig i sitt järngrepp tills dess att jag, med trasiga nerver, klarade spelet efter cirka 80 timmars speltid. Ruskigt bra spel. Synd att inte Skyrim kunde vara lika bra. Bubblare till årets spel är Mass Effect 2.

Min största spelbesvikelse är spelet Dead Space 2. Efter ettan var jag sugen på uppföljaren. Jag köpte tillochmed specialutgåvan, så sugen var jag. När jag däremot spelade Dead Space 2 så hade jag en tanke i mitt bakhuvud genom hela spelet: "vad är det här för skit?" Skräcken hade bytts ut mot ren action där alla monster har samma attackmönster och alla strider utspelade sig på samma sätt. Handlingen var heller inte särsklit intressant.


Bubblare till årets största spelbesvikelse är Skyrim. Har inte Bethesta lärt sig att buggtesta sina spel?

Jag skulle vilja passa på att göra lite reklam för en av mina bästa vänners blogg. Hans namn är Dan the Man: http://toothbrushappropriate.pervision.net/ Mycket underhållande läsning och många insikter.
/Johan

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja jag håller verkligen med.

2011-12-30 @ 17:01:36
Postat av: The Dan

Tack för reklamen, det är uppskattat. Jag är inte direkt förvånad över att vi delar samma Game of the Year vinnare men själv spelade jag aldrig Dead Space 2 så jag slapp besvikelsen. Det finns dock väldigt många spel jag kunde ha blivit besviken på om jag inte gått in i dem med så låga förväntningar.

2011-12-30 @ 20:10:46
URL: http://toothbrushappropriate.pervision.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0