Det är inte lätt att vara soldat.

Jag har aldrig varit bra på fps-spel. Enda sedan det första Quake kom ut har jag spelat multiplayer lite från och till och sakta men säkert insett att den här typen av spel inte är något för mig. Mitt enda riktigt bra minne jag har av fps-spel är när jag gick i nian, eller var det åttan? Gotcon hade arrangerats av några vänner. Det var ett lan kombinerat med warhammer, rollspel samt det första vampirelajvet på Gotland. Det ni! Under de här två dagarna som Gotcon höll på spelade jag, tillsammans med Leo vill jag minnas, Half Life. Half Life hade precis kommit ut och alla nördar spelade det.

Jag och Leo spöade nästan skiten ur de som hade spelat det längre än oss. Det var fint. Samma kväll upptäckte jag också Counter Strike, där gick det inte lika bra. Efter detta har jag genom ren försökt ge denna spelgenre flera seriösa försök, bland annat genom Medal of Honor och Call of Duty vilka på den tiden båda utspelade sig under andra världskriget. I de spelen sköt man ned horder av nazister då de var dåtidens zombier. Efter att mina flera misslyckanden med dessa spel gav jag upp.

Nu har jag däremot gjort ett nytt försök med spelet Battlefield 3. Tillsammans med min vapendragare Stengård spelar vi på samma lag. Spelet utspelar sig i nutid med moderna vapen och fordon och man spelar i två lag som kämpar om att antingen ta flaggor eller spränga saker. Jo, man skjuter på varandra också. Kartorna är stora, grafiken är bra och ljudet är riktigt välgjort.

Mina färdigheter i det här spelet är som ni säkert redan har listat ut: inte så bra. Stengård har lite mer skills än jag, vilket märks. Jag har inte det där "extra" som behövs för att vara bra och ligga bland topp fem istället för de fem sämsta under en match.

Nåja. Jag skall nog hålla mig till singleplayerspel när det kommer till fps. Det är inte lätt att vara soldat nr man är vindögd.

/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Detta är ett problem för mig också, ett som ävens träcker sig till fighting-spel. Min oförmåga att "vara bra" är antagligen delaktig i min avsky för tävlingsinriktad multiplayer i alla dess former. CoOp är dock alltid awesome.

Postat av: Johan

Co-op är grymt. Battlefield 3 är faktiskt skoj om man spelar med någon, blir mycket enklare då också. Som sagt: Torchlight 2 och Diablo 3 väntar jag på nu.

2012-04-14 @ 17:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0