Ezio vill ligga.

Ezio Auditore börjar bli gammal, han har ju fått ett sexigt skägg. Förutom det grå skägget är det ingen större skillnad på honom från tidigare spel då han fortfarande är lika akrobatisk, atletisk och bra på att slåss som om han vore tjugo. Det märks också att Assassins Creed: Revelations är skrivet av män, för män, då Ezio är lika inne på att få kvinnor i säng. Han lyckas ganska bra med detta. Men vem skulle inte det om man han en italiensk fejkaccent?


Spelet då? Jo, det är bra, lagom bra. Har man spelat de tidigare spelen så vet man vad man får och kan hoppa in snabbt i handlingen samt förstå styrningen utan några större problem. Någon som är helt ny måste nog kämpa sig igenom de tidigare titlarna för att hänga med. Spelet utspelar sig i Konstantinopel. Ezio åker dit för att leta efter nycklar som Altaïr har lämnat efter sig. Dessa nycklar skall ge svaret på vad "The apple of Eden" egentligen är. Vägen dit kantas av lagom intressanta personligheter. Bland annat Sofia som har rött hår och världens största urringning så jag antar att det inte är så konstigt att Ezio vill ligga med henne.

Om Ezio har blivit gammal så känner jag mig gammal och grå när jag spelar. Visst jag skrev att spelet var lagom bra, men det är också allt. Spelskaparna har försökt slänga in lite nya grejer men jag suckar mest. Varför skulle jag bemöda mig med bomber när det är mycket enklare att använda ett svärd? Ubisoft borde ta en paus med assassins creed ett par år istället för att pumpa ut ett spel varje år. Charmen har liksom börjat försvinna. Det var som bäst med Assassins Creed II (då vi bland annat fick se att hipstertrosor fanns redan på 1400-talet. Det ni!). Man hade lärt sig av misstagen från första spelet och förbättrat det mesta. Sedan dess har det börjat gå ut för sakta men säkert.

I slutändan tycker jag nog att om man har spelat de andra spelen borde man spela det här också. Har man inte spelat Assassins Creed förut så skall man inte bry sig om detta om man inte har tid och pengar över.

/Johan

Kommentarer
Postat av: Hento

Tyckte inte heller att spelet nådde några högre höjder. Bomberna var de meningslösaste som lagts till sen de la till kniv till utrustningen, har ALDRIG använt kniven. Har dock vissa förhoppningar på Assassins Creed 3 som ska komma i slutet av oktober. Verkar roligt att slåss under amerikanska frihetskriget.

2012-04-24 @ 17:59:17
Postat av: The Dan

Egentligen blev serien tråkig strax efter att man startat upp första spelet. Serien har aldrig levt upp till vad den lovat med en titel som Assassins Creed. Hade spelet handlat om musketörer hade jag tyckt att det var ganska bra eftersom fäktningen alltid varit den största delen av spelets mekanik, men lönnmördandet har aldrig riktigt funkat.

Postat av: Johan

Kniven har jag använt någon gång men den är ju som sagt jäkligt onödig. Med trean så hoppas jag att de gör något nytt. Det vore kul om man fick spela templar någon gång.



Lönnmördandet har aldrig riktigt funkat. Kanske därför det går så dåligt för assassinerna i spelet?

2012-04-26 @ 19:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0