Iron Sky

Jag har varit på bio. Det händer inte så ofta för jag tycker inte att så många filmer som går på svenska biografer är värda att betala 100 spänn för. På tal om det så blev jag jäkligt besviken över att The Avengers endast visas i 3D här i Uppsala. Det suger.

Filmen jag såg i onsdags tillsammans med Jenny var den finska filmen Iron Sky. Vem had trott att nazister från månen skulle vara så underhållande? Filmen handlar om hur nazister flydde från jorden 1945 och har sedan dess gömt sig på månen i väntan på att slå tillbaka.

Iron Sky är en film som inte är gjord av Hollywood, vilket märks då den är full av satir och annan inte alls så snäll kritik av USA och andra supermakter. Nazisterna pratar tyska vilket alltid är välkommet.

Filmen var jäkligt bra och jag skrattade tills jag tappade rösten. Däremot började jag fundera på nazisternas invasionsplan, den är lite väl dum när man tänker efter.

/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Du har äntligen hittat ett ämne jag inte har något att säga om. Alldrig hört talas om Iron Sky. Där ser man.

2012-04-27 @ 21:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0