Trippel i bajs.

Igår hade jag en episk filmkväll med Jens, Martin och en arg Gita. Filmkvällen var episk på så sätt att Jens hade valt tre filmer som var episkt dåliga, fast på olika sätt. Vi hade laddat upp med öl, coca cola, nötter av olika slag som jordnötsringar. Med så mycket gott redo framför oss var det ju inte mer rätt än att vi började med lite splatter.

Hobo with a shotgun.



Titeln är ganska så självförklarande då filmen handlar om en henlös man, som spelas av Rutger Hauer, kommer till en stad som är full med brottslighet. Han blir ganska trött på stället och bestämmer sig för att rensa upp i staden med hjälp av sitt pumphagel.

Filmen är säkert en satirisk vinkling på dagens samhälle, eller något sådant, men jag misslyckades med att se det djupa i filmen då den till större delen består av våld och blod. Enligt mig en ganska meningslös fil och inte särskilt underhållande. Den är i samma kategori som Nude nuns with guns och Machete. Det enda positiva med filmen är de två demonerna som är med i slutet. De var en mix mellan Skrotnisse och Sons of Anarchy.

Immortals.



Den här filmen var den som var minst dålig av de tre vi såg. Visst det är skillnad på hur stor budget filmerna har i sin produktion, men ändå. Filmen är väldigt löst baserat på den grekiska mytologin. Filmskaparna har kollat på wikipedia, sett några häftiga namn och sedan gjort en film. Den handlar om Theseus som är utvald av Zeus att vara grekerna förkämpe när den elaka kungen Hyperion skall ta över världen med hjälp av en pilbåge som kan befira titanerna.

Filmen är skum. Jag skall förklara varför. Stilen på filmen är udda. Sceneriet och kläderna ger ett intryck som för mig är väldigt delat. Å ena sidan är det ganska snyggt gjort, häftiga kläder, stilrena miljöer. Men å andra sidan så har gudarna de fulaste huvudbonaderna jag har sett någonsin i en film. I vissa scener har personen som har hand om kläderna helt enkelt gett upp och helt enkelt tagit fram det som finns längst ned i källarförrådet.

Jag gillade actionscenerna i filmen, de var häftiga och snabba. Däremot saktade filmen ned och blev ibland seg. Mike Rourkue (stavning?) gör en bra roll som Hyperion, plus att han var den enda mannen som inte hade magrutor. Trots att filmen var Hollywood så kändes den udda och lite annorlunda.  Plus att Poseidon är grym i slutstriden. Nästa gång jag spelar rollspel skall jag göra en karaktär med en treudd.

Evil Angel.


Den här filmen suger. Eller rättare sagt de fyra filmer som man har klippt ihop till en film suger. Jag kan inte riktigt säga vad den handlar om förutom att det finns en rödhårig vampyr som dödar folk och en privatdetektiv försöker bura in henne. Jag såg inte klart filmen då Jag och Jens (Martin hade flytt vid det här laget och sura Gita hade gått och lagt sig) såg att filmen var två timmar lång. En timmes nonsens var nog för oss.

Ass count totalt under kvällen blev: 5 stycken.

Det var allt för idag.

/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Hobo osv vill jag minnas att jag gillade. Har för mig att den var lagom dålig vilket fick mig att tänka Troma och jag gillar ju Troma just för att de är vad de är. Om det var någon social satir missade jag det nog. Klasskamp kanske.



Immortals var urtråkig, och jag som hade hört så mycket bra. Slutstriden var grym dock, synd att inte hela filmen handlade om gudar som slogs. Människor suger.



Sista filmen har jag inte sett, kommer inte att se.

Postat av: Johan

Alltså Hobo var inte den sämsta i sitt slag, men däremot har jag upptäckt att jag har blivit mer och mer less på den typen av filmer. Sedan tyckte jag synd om Rutger Hauer av någon anledning.



Slutstriden var cool, men jag önskade att lite titaner kunde vaknat mot slutet.

2012-04-15 @ 17:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0