Årets bästa, och sämsta.

Snart är det 2013 och den här bloggen har i princip fyllt ett år, woho! När det nya året närmar sig så måse jag som bloggare göra listor. Jag tänker inte göra en lista för jag tycker det är svårt att rangordna saker, i det här fallet spel. Jag tänker helt enkelt skriva årets bästa spel, samt dess bubblare, och årets besvikelse samt dess bubblare. Enkelt.
 
Vi börjar med...
 
Årets bästa!
 
 
Japp. Borderlands 2 blir årets bästa spel, i mitt tycke. Jag gillar dess handling och alla karaktärer som är med. Grafiken är snygg och bakom dess komiska fasad finns en hel del allvarliga undertoner. Actiondelen är lagom kaotisk och underhållande, samt lagom svårt. Coop-delen är strålande. Japp, ett spel som verkligen förtjänar titeln årets bästa spel.
 
Bubblare till årets bästa spel är: Mass Effect 3, Primordia, Botanicula, X-Com, Natural Selection 2 och The walking dead.
 
Årets besvikelse
 
 
Darksiders II får äran att vara årets besvikelse. Däremot var det mycket svårt att välja årets besvikelse just för att jag inte har spelat så många dåliga spel. Nåja. Darksiders II var helt enkelt tråkigt. För långt, för stora toma områden. Spelstilen varierade sig inte tillräckligt och när det väl kom häftiga delar blev det en videosekvens istället för mer spel, mycket konstigt. Helt enkelt oinspererat.
 
Bubblare för årets besvikelse är: Dear Esther, Baldur's gate: EE.
 
Okej gott folk! Det var allt för i år. Nästa år skall jag satsa på att spela Far Cry 3, Hitman Absolution, Bioshock Infinite (Ayn Rand FTW!) och det där spelet från Studio Ghibli.
 
Gott nytt år på er!
 
/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Gott nytt på dig också.

2012-12-30 @ 21:52:11
Postat av: Johan Kullberg

Tackar! gott nytt år till dig. Hälsa familjen från mig! Vi får se till att spela rollspel i Januari.

2012-12-31 @ 13:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0