Att skriva egna äventyr.

Om två dagar kommer det hända något stort: Jag kommer spelleda en egenskriven kampanj för första gången sedan medeltiden. Senast jag skrev något var 1361 då dansken invaderade Gotland. Skämt åsido; jag skall spelleda en kampanj som jag har skrivit själv. Den är såklart inte helt klar utan jag hade tänkt att skriva allt eftersom att kampanjen fortskrider.

Just nu sitter jag och petar ihop det första stjärnsystemet som spelarna skall utforska efter att ha spelat igenom prologen, jag har själva upplägget på del ett klar i mitt huvud och nu måste jag "bara" skriva ned den. Vad jag däremot har svårt för är just skrivandet. Ni som läser den här bloggen är ju till större delen nördar och jag frågar er: Hur brukar ni lägga upp skrivandet? Skriver ni ned alla npcs först och bygger kring det, skriver ni en synopsis i början och utvecklar den? Har ni andra taktiker jag inte har tänkt på? Kommentera gärna för jag vill veta och få tips.

En helt annan sak: Jag läste klart Deliverance Lost. 18:e delen i Horus Heresyserien. Den boken sög, undvik då den är helt ointressant. Om jag visste att primarcherna har blivit förvandlade till gnälliga emomuppar skulle jag inte köpt boken. Å andra sidan så blev jag glad när jag började läsa Begravningsplatsen i Prag, skriven av Umberto Eco. Den har iallafall börjat bra.

/Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0