Träning.

Japp. Ett inlägg som inte handlar om något nördigt.

Det är allmänt känt att jag har tagit upp min träning igen efter ett uppehåll under hösten. Jag gjorde ett tappert försök på studentgymmet (Campus 1477) här i Uppsala men av någon anledning så tyckte jag inte riktigt om att lyfta vikter eller springa på springband eller titta på när någon annan lyfte vikter. Plus att det kostade pengar.

Det är mycket roligare att springa runt och sparkas samtidigt som man är iklädd en vit pyjamas. Vad jag har märkt redan sedan januari är att mina kondition och smidighet är i starkt behov av att bättras på, men mina sparkar har på något magiskt vis blivit bättre. Ibland sker under.

Under gårdagens pass fick jag äran att hålla de sista 25 minuterna. Det var skoj, och jobbigt, men däremot insåg jag att jag behöver förnya min repetoar av övningar. Någon som har några tips på bra övningar man kan göra. Med eller utan mittsar?

/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Roligt att du hittat tillbaka till träningen och att du också blivit bättre. Själv har jag lagt kampsport på hyllan, var aldrig särskilt bra ändå.

Postat av: Johan

Du hade ju grymma rundsparkar på kickboxingen.

2012-02-19 @ 20:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0