Game of thrones

Efter en underbar dag tillsammans med min vän Jens och hans teve så har jag äntligen sett hela den andra sänsongen av Game of thrones. Jag tänkte att jag skulle sitta och räkna bröst. Det är nämligen så att serien har blivit känd för alla kvinnor som visar sin barm för kameran. Jag skulle kunna jämföra Game of thrones med Rome i den aspekten.
 
Jag tappade räkningen under andra avsnittet.
 
Förutom bröst så har den andra säsongen flera ljupunkter. Den är välgjord och känns tightare och mer lättföljd än första säsongen även fast det kan vara väldigt många namn som man måste hålla reda på. Varje avsnitt är spännande och tempot är bra även om delarna som handlar om Daenerys är ganska så onödiga och inte så viktiga för serien, men jag förstår varför hon är med. Skådespelarna är bra, eftekterna är okej. Men den är spännande och man får snabbt sin favoritkaraktärer som man hejar på.
 
För er läsare som inte vet vad Game of thrones är så skall jag berätta. Game of Thrones är en teveserie baserad på George R.R. Martins mycket populära fantasy bokserie A song of ice and fire. Den är inte färdigskriven ännu och lär fortsätta i all evighet. Teveserien är inne på sin andra säsong och den tredje kommer komma ut nästa vår.
 
Vad är inte så bra med serien då? Ibland, som är fantasyns stora problem när den visas på film eller i serier, så känns den lite töntig. Jag gillar heller inte hur serieskaparna framställer Joffrey som kung då han inte har några bra kvalitéer alls. Det är så uppenbart att han skall vara seriens nazist eller kejsar Nero, fast sämre. Jag finner detta konstigt då alla andra karaktärer i filmen har både bra och dåliga sidor vilket gör att de hamnar i en gråzon. Joffreys zon är helt och hållet svart.
 
En mycket bra serie än så länge. Jag hopppas bara att de inte gör fler än fyra säsonger.
 
/Johan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0