Know no fear.

Då var den 19:e boken om The Horus Heresy färdigläst. Know no fear, av vår favorit Dan Abnett. I den här boken står slaget om Calth. Det är mina favoritflottister Ultramarines som slåss med de uppenbart ondskefulla Word Bearers. Män slåss mot män i stora rustningar. Det finns ett par kvinnor med i boken men de gör inte så mycket. Jo en gör något; hon startar en dator.

Men allt detta dator startande av kvinnor är bara ett mellanspel för sedan är kriget igång igen. Stora saker krockar med andra stora saker. Explosioner avlöser varandra med täta intervaller. Det märks att Dan Abnett gör det han gör bäst: Skriver om krig. Vad jag däremot gillade mest med boken var den lite annorlunda synen på Ultramarines. I och med den här boken blir de lite mer intressanta att läsa om. De beskrivs som lite mer personliga än hur de är annars.

Nåja. Boken är bra, underhållning i warhammervärlden när den är bra. Sidorna flyger förbi snabbt och jag ville veta vad som skulle hända i nästa kapitell. Däremot börjar jag undra om Games Workshop vill slå något rekord i världens längsta bokserie eller något. Det börjar bli lite tjatigt.

/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Ja 19 böcker är ganska mycket, men alla är väll inte skrivna av Abnett? Och skulle det vara mindre tjatigt om de skrev 40k böcker men bytte namn på serierna varje tre böcker som WotC gjorde med Forgotten Realms böckerna?

Postat av: Johan

Det är en grupp med författare av varierande talang som skriver den här bokserien. Dan Abnett är en av de bättre. Jag har inte läst böckerna om Forgotten Realms. Är de bra?

2012-03-10 @ 09:16:44
Postat av: The Dan

Inte ofta. Jag har funnit att romaner i delade universum sällan har någon riktig kvalité oavsett vilken författare de skrivs av. Det är endast R.A. Salvatore som jag respekterat till viss del men han var också en av de tidigare författarna jag läste något av.

2012-03-10 @ 15:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0