The super black swan 8.

Super 8 handlar om några unga människor som under 70-talet tycker om att spela in kassa zombiefilmer på sin fritid. Under en inspelning på en tågperrong så spårar ett långt tåg ur och en av filmvärldens längsta tågurspårningar följer. Men en rymdvarelse flyr också. Självklart är det amerikanska flygvapnet ute efter rymdvarelsen och de unga människorna blir såklart inblandade.

Filmens första halva är bra, den delen är uppenbarligen skriven av J.J. Abrams. Handlingen flyter frammåt och karaktärerna är trovärdiga. Den andra halvan är helt klart skriven av Stephen Spielberg då man märker att ungarna blir mer filmiska samt att slutet är så typiskt Spielberg att man vill kräkas. Trots detta så tycker jag att filmen var helt okej, en bra hyrfilm men inget jag skulle komma ihåg någon längre tid.

Jag har alltid haft svårt för barn i filmer. Jag tror att det har att göra med att såfort barn har huvudrollen så framställs de vuxna som otroligt dumma eller elaka. Finns det någon riktigt bra film där barn har huvudrollen?

Senaste gången Natalie Portman var med i bra film var hon tolv år. Filmen var Leon.

Jag kom på att jag precis besvarade min ovanstående fråga.

Black Swan är helt okej. Väldigt påträngande. Den handlar om en ung kvinna som har ett konstigt förhållande till sin mamma. hon är även balettdansös och vill slå igenom. Efter lite om och men får hon rollen som både den vita svanen och den svarta svanen i Svansjön. Dock har hon svårt att slappna av och ta sig ann rollen som den förföriska svarta svanen. Större delen av filmen går ut på hur hon försöker bli mer normal men det verkar hon inte klara av utan hon blir mer psykotisk istället.

För att ha varit så hypad i media så måste jag säga att jag inte var riktigt lika imponerad. Filmen var intressant då den var udda och alla rollprestationer var himla bra. Nåja den kunda varit sämre.

/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Super 8 var kanske lite meh men Black Swan älskade jag. De borde alltid lansera skräckfilmer som dramas för jag var inte alls beredd på Portmans psykoser. Vad gäller hennes andra filmer tyckte jag V för Vendetta var bra, och Thor var schysst, och Your Highness var... Underlig. Kanske inte tack vare henne men ändå.



Nu skall du se Drive. Young Hercules kommer att förvåna dig.

2012-03-23 @ 22:46:23
Postat av: Johan

Glömde bort V för Vendetta, den är helt ok. Jag trodde nog att du skulle gilla Black Swan mer än jag, du gillar mer komplicerade filmer an jag.



Vad handlar Drive om?

2012-03-24 @ 14:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0