Nerd rage och Shakespeare.

Nerd Rage
När jag köper en produkt så vill jag äga den. Om jag köper en liter mjölk så förväntar jag mig att jag göra vad jag vill så länge jag inte skadar någon eller något. Jag vill kunna duscha med mjölken, om jag nu skulle vilja, men jag förstår om jag inte får slänga mjölken på grannens barn. När jag köper mjölken skall jag heller inte behöva logga in på internet och fylla i en registreringskod som bevisar för Arla att jag inte har mjölkat en ko olagligt och härbärgerar en illegal pastoriseringsmaskin.

Jag fick Diablo III idag. Jag var en lycklig ung man som såg fram emot en helkväll av demondödaraction. Gladeligen installerade jag spelet, loggade in och såg att jag var tvungen att även logga in på battle.net för att registrera och därefter kunna spela. Okej, tänkte jag, det borde ju inte vara några problem. Nu uppstod ett problem som många andra tydligen har upplevt: servrarna där spelen skall registreras funkar inte, spelet har en bugg. Jag sitter alltså nu med ett spel, som jag äger och har förbeställt samt betalat för, men jag får inte spela det. Det ironiska är att om jag hade laddat ned spelet så hade jag kunna spela det.

Jag orkar inte ens med en nerd rage, jag blir bara trött.

Coriolanus

Eftersom jag inte kunde spela mitt spel, som jag har betalat för, så såg jag en film. Filmen heter Coriolanus och är en tragedi skriven av Shakespeare himself. Filmen (eller borde jag skriva pjäsen?) handlar om Coriolanus som är en dekorerad romersk soldat som skall dra sig tillbaka från krig och bli politiker. Det säger sig självt att det är ett ganska dåligt val. Det går inte riktigt så smidigt som han hade tänkt sig och snart måste han alliera sig mot sina gamla fiender.

Filmen är, som ni ser på bilden, en modernisering av pjäsen och utspelar sig i en fiktiv nutid. Skådespeleriet är bra och även om den hade ett bättre tempo i början, så håller den enda fram till eftertexten. Det enda jag hade svårt att följa med i var språket vilket gjorde handlingen lite svårt att följa till och från.

En mycket bra film, den överaskade mig helt klart.

/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Ja om någon skall ha koll borde det vara Blizzard med tanke på hur jävla länge det hållit på och utvecklat spelet.



Coriolanus vet jag inte om jag kommer se. Har svårt att se något med "anus" i sig...



Se vad mycket fetstil du hade. Dags för en Edit kanske.

Postat av: Johan

Nu äntligen kom jag in, vi får se till att spela! Det är såklart mycket roligare tillsammans.



Den var bra, värt att hyra, trots det smått perversa namnet.



Försökte, misslyckades. Det är ändå bara du som läser :p

2012-05-16 @ 20:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0