The Avengers

Jag borde skriva mer om Top Model om man ser till antalet kommentarer. Av någon anledning verkade fler vara mer intresserade av det än mina skriverier. Grey's Anatomy kanske skulle vara nästa projekt?

Jag var på bio igår med min vän Dan, inte han i Västerås utan en annan Dan, vi såg The Avengers. Jag är egentligen ingen stort fan av superhjältar. Serier om trikåklädda män och kvinnor har liksom aldrig varit min grej. De senaste åtta åren har hjältarna fått mer plats på bioduken, och jag är glad då många av filmerna har över lag varit bra, om man bortser från spindelmannenfilmerna.

I the Avengers samlas flera olika hjältar för att stoppa den elake guden Loki. Vägen dit är svårare än vad de trodde då de måste komma överens och lyckas sammarbeta för att lyckas ta sig an Loki. Och det är i princip filmen. Filmen är jäkligt bra, alla hjältar får lika mycket screen time, Iron Man kanske lite mer, men det gjorde inget. Effekterna var riktigt bra och tempot höll genom hela filmen. Eftersom jag inte har läst serietidningarna så vet jag inte hur väl filmen följer källmaterialet.

Det enda jag tyckte var lite trist med the Avengers var Loki. Han var lite väl tam och hade aldrig någon riktig chans. Detta gjorde att slutet aldrig blev riktigt spännande, speciellt inte när Hulken blandar sig i.

Mycket bra film, den kan jag rekommendera.

/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Eftersom du i alla fall nämnde Top Model känner jag mig manad att lämna en kommentar.



Grattis till att ha sett Avengers med någon som uppenbarligen missbrukar mitt namn. Tur att han inte har stulit The-et i alla fall.



Och jag tyckte att första spindelmannen-filmen var helt okej med tanke på att den var med när grundstenarna lades för vad superhjältefilmer idag har blivit.

Postat av: Johan

Han får kallas The Other Dan så det inte blir någon förvirring i framtiden.



Okej, jag kan hålla med om att första filmen funkade men när spindelmannen blev förvandlad till Broder Daniel fick jag nog.

2012-05-07 @ 19:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0