Borderlands 2

Det är sällan uppföljare blir lika bra eller bättre än sin föregångare. Men ibland händer det. Borderlands var ett väldigt roligt spel som gick ut på att springa runt i ett ökenliknande landskap skjuta skurkar, gå upp i nivå och få bättre vapen. Borderlands 2 följer på samma tema men är mycket bättre på alla sätt och vis. Det märks att spelskaparna har tagi till sig av kritiken och utvecklat det som har behövts utvecklas.
 
 
Handlingen utspelar sig på planeten Pandora där Handsome Jack vill väcka en mäktig varelse till liv för att rensa ut alla olagliga element, så som banditer och andra mindre önskvärda. Problemet är bara det att han är en ganska ond herre och det är här du kommer in. Du spelar som en av fyra hjältar som med hjälp av en rebelgrupp skall besegra honom. Nu är handlingen mer komplicerad än så, men det får duga som sammanfattning.
 
Själva spelstilen kan sägas vara en förstapersonspangare med mycket lätta rollspelsinslag. För varje fiende din karaktär dödar får han eller hon erfarenhetspoäng. Med dessa går han eller hon upp i nivå och varje gång han eller hon går upp en nivå får karaltären en poäng som kan spenderas på olika färdigheter eller förmågor som gör den bättre. Genom spelet får din karaktär också bättre vapen vilken gör att han eller hon kan döda farligare fiender.
 
Grafiken har blivit bättre, det finns fler vapen, spelet stödjer fyra spelare co-op, handlingen är bra, karaktärerna som är med är intressanta, det finns massor med humor, det finns en miljon olika vapen (typ), det är längre än ettan. Listan på bra saker kan göras lång.
 
Ett mycket bra spel som jag kommer fortsätta spela ett bra tag. Nu skall jag bara levla upp min karaktär till level 50...Då jäklar.
 
/Johan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du var snabb med recensionen och jag är inte ens nämnd när jag var den som gjorde allt arbete så att du skulle klara spelet.

Jag har inte så mycket att tillägga så även om jag hade kunnat skriva en recension i mina egna ord så hoppar jag nog över det. Blir nog lite överflödigt.

Postat av: Johan Kullberg

Jag lovar att jag skall skriva ett inlägg om din storhet som medspelare.

Äh, skriv ett du med. Du brukar ha lite andra tankar än jag.

2012-11-12 @ 21:58:33
Postat av: Erik S

tycker det är klurigt med alla vapen, MEN ett väldigt roligt spel =) fick det i 33 års present av en förstående fru.

2012-11-28 @ 19:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0