Snusk.

Min kära flickvän har läst igenom ett verk av sällan skådat motstycke. Här kommer hennes tankar.
 
50 shades of Grey.
 
 Efter att jag fått denna bok i namnsdagspresent av min kära Johan kändes det som min plikt att läsa den. Jag måste även erkänna att jag var lite nyfiken trots snuskryktena, en bok som har fått så mycket uppmärksamhet och som så många har läst måste ju ha något mer än bara snusk? Tyvärr hade jag ganska fel i det, det är mest… snusk.
 
Boken handlar om Anastasia Steele, kallad Ana, en litteraturstuderande oskuld som inte är intresserad av varken män eller sex. Hon vill bara läsa böcker. Men när hon får i uppdrag att intervjua en mäktig, rik och snygg man vid namn Grey förändras detta. Hon tycker omedelbart att han är sjukt het och det enda hon från och med nu kan tänka på är honom. Som tur är så fattar även han tycke för henne, men kanske inte på det sättet hon hade hoppats på.
 
Ana och Grey börjar ses och han visar sin ”sammetsröda tortyrkammare” för henne. Där inne finns en blandning av läder, träkors, piskor, kedjor, klämmor och gud vet vad. Självklart så kan hon inte hålla tassarna borta från honom trots att han varnar henne och vips så börjar liggandet. Det liggs här och där, i badkaret, i sängen, i kammaren, på skrivbordet osv. Mr Grey blir upprörd av att Ana är oskuld men det är ingenting som märks, hon verkar kunna både det ena och det andra redan och säger ja till att bli både piskad, smiskad och bunden.
 
Jag tycker att den här boken var ytterst dåligt skriven, det verkar som att författaren hade lust att skriva snusk och var tvungen att hitta på en historia runt om för att få in snusket (men vad kan man förvänta sig av något som från början är Twilightfanfiction). Ana är världens mes som inte verkar speciellt smart trots sin fina utbildning och Mr Grey är ”ett monster” som hade en tuff uppväxt där han bland annat blev en sexslav till sin mammas kompis. Trots detta ville jag fortsätta läsa boken och veta mer om hur deras underliga relation fortsatte. Men de två andra delarna i serien valde jag att googla (istället för att läsa hela böckerna).
 
Så kort och gott, gillar man chick-flick och snusk så ska man läsa boken, gillar man det inte så ska man inte läsa den.
 
/Jenny

Kommentarer
Postat av: The Dan

Ja, jag är ju en stor fan av snusk, men dålig litteratur tenderar att frustrera mig.

I övrigt ett bra inlägg som fick mig att känna mig stolt över att jag känner en person som har något slgas förhållande med personen som skrivit inlägget. Eller...

Snygg touch där med ordet ligga också så att vi vet att det inte är Johan som skrivit det då han inte direkt skulle dra sig för att nyttja k-ordet (jag menar självklart kopulera).

Jenny, du är härmed anställd och jag förväntar mig många nya inlägg som behandlar all form av litteratur som kan tänkas nå Harlequin-hyllorna.

Postat av: Jenny

Tackar! Tror dock inte att jag kommer slösa tid på mer snuskböcker, nu blir det grammatik istället!

2012-10-28 @ 17:51:52
Postat av: Johan Kullberg

Jenny, läs mer snusk, det är bra för dig. Lyssna på The Dan.

2012-10-29 @ 22:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0