Argh! Jag är död i rymden för tredje gången.

Dead Space 3 alltså. Det är ett bra spel men ändå inte.
 
 
Isaac Clarke har det inte lätt. Han är jagad av religiösa fanatiker, av necromorphs, plus att hans flickvän med den fina brösten har hittat en ny kille. Han är den enda som vet hur man skall förstöra obeliskerna som styr necromorpherna och på så sätt rädda mänskligheten. Hans förra flickvän (hon med de fina brösten) och hennes nya kille, letar upp Clarke och vill att han skall rädda alla människor. Isaac säger motviligt ja och det tar inte lång tid föränn skjutandet börjar. Isaac och hans kompanjoner åker till planeten där den stora obelisken skall finnas och de märker att något har gått fel. 
 
Det är typ hela handlingen. Som spelare är heller inte handlingen något man bryr sig om för man hinner aldrig riktigt stanna upp och fundera då det krälar med necromorpher i varje hörn. Jag menar verkligen varje hörn...
 
Förutom att man nu kan spela hela spelet med en kompis så har EA, jag menar Viceral, skapat ett byggsystem där spelaren kan hitta saker som man kan bygga om till andra saker, som vapen, ammo, medkits och så vidre. Båda dessa delare är ganska onödiga och gör inte att spelet blir bättre, endast längre. Spelet är annars väldigt välgjort på de flesta områdena och detta spel är mer inriktat på action jämfört med tvåan som inte riktigt verkade veta om det ville vara läskigt eller bara pang pang. 
 
Däremot är det två saker som jag störde mig på under hela spelet. Ett: Dead Space 3 är grymt förutsägbart. Finns det ventilationsöppningar i rummet kommer det komma fiender därifrån. Finns det knappar eller annat så kommer det komma fiender när du trycker på den. Det är så förutsägbart att det är skrattretande.
 
Två: Musiken. Musiken är så jäkla irriterande. Det är som om Beethoven, John Williams och någon med ADHD och hörselproblem har gjort musiken. Så fort det kommer fiender så skruvas volymen upp till max och det känns som en hel orkester sitter i vardagsrummet med dig med stråkarna precis intill dina öron. Det är inte läskigt, bara irriterande.
 
Jo, jag vet att Beethoven hade dålig hörsel så jag antar att mitt skämt var ganska dåligt.
 
Dead Space 3 är ett helt okej actionspel som nog hade varit roligt att spela med en kompis. Jag hade kul när jag spelade det själv, men det blir inte mer än okej. Största anledningen till att jag tycker spelet är okej är miljöerna. Jag är som bekant en sucker för elak sci-fi med mörka korridorer. Gillar man inte det så borde man nog skippa det här spelet.
 
Skyrim nästa?
 
/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Jäklar va du betar spel nu. Bra jobbat. Jag vet inte om jag kommer ta mig an fler än första dead space spelet och det jag har på Wii.

2013-04-11 @ 19:50:34
Postat av: Johan

Arbetslös betyder speldagar. Det är det första Dead Space som är bäst ändå. Trean lånade jag på biblan.

2013-04-11 @ 21:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0