Back from the dead.

Efter ett semesteruppehåll så är jag nu tillbaka till min blogg! Det ni! Så som ni har väntat på att få läsa mina vackra ord för att förgylla eran annars grå tillvaro. Nåja. Jag tänkte bryta min tystnad med att skriva om två ganska dåliga filmer.
 
Without further ado...
 
The Colony.
 
Hela världen har drabbats av förkylning. Tydligen dödade förkylningen i princip hela jordens befolkning samtidigt som nästa istid slog in och täckte hela jorden i snö och is. De få överlevande lever kvar i underjorden där de lever på svältgränsen. 
 
Detta är en dum film. The Colony är en såndär film som man helst vill slippa se. När jag såg den undrade jag varför Lawrence Fishbourne har en av rollerna. Han är ju en bra skådespelare, och känd. Nåja, jag antar att han har ont om pengar eller något. 
 
I The colony får vi följa en grupp personer som skall vandra en bit för att hjälpa sina grannar. När de kommer dit så har grannarna såklart blivit kannibaler och samtidigt blivigt galna av någon anledning. Vad som följer är en ganska oinspirerad film som jag har sett flera gånger förut.
 
Det är kul att se i framtiden när allt har gått åt skogen så har kvinnorna fortfarande kvar smink och schampoo...
 
Frankenstein's army.
 
Andra världskriget. Ryssarna har lyckats vända stridslyckan till deras favör och nu påväg in i Tyskland. Vi får följa en grupp soldater som får in ett nödanrop på radion från en annan rysk grupp. De springer till koordinaterna för att upptäcka att det inte alls var några ryska soldater i nöd där, utan istället så kommer de till ett ställe där en galen doktor utför experiment på människor för att göra supersoldater. Dessa supersoldater är en blandning av människa och maskin, och ser ganska elaka ut.
 
Frankenstein's army är en sådan där film där vi får se den ur en av karaktärernas perspektiv, då han håller en kamera. Lite irriterande, men samtidigt är det också en av de få sakerna som funkar i den här filmen. Karaktären som håller i kameran har faktiskt en anledning till det. Det andra som funkar är monsterna (stavning?). De är ganska coola, och lite udda.
 
Filmen i sig skriker lågbudget. Ibland på ett dåligt sätt, ibland på ett bra sätt. Den förnyar inte genren på något sätt. Generisk film om folk som blir nedjagade en och en av hemska, men ganska coola, monster.
 
/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Båda filmerna lät ju som de hade bra premisser. Tråkigt att det inte höll. Snart kanske vi skall spela något. Andreas skulle prata med dig om 17e tror jag.

2013-08-05 @ 18:27:23
Postat av: Johan Kullberg

Jo, men tyvärr så är det premisser som också är uttjatade till max.

Jag kan inte då, men jag föreslog den 24:e istället.

2013-08-05 @ 21:07:00
Postat av: The Dan

Du skall alltid vara så svår du. Då säger vi 24e så länge, om Andreas kan då, så får jag höra av mig om mitt schema börjar strula.

2013-08-05 @ 21:34:38
Postat av: Johan Kullberg

Han kunde inte då, så vi får ta det den 31:a ;p

2013-08-06 @ 19:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0