Brist på innehåll.

The Inexplicables
 
Cherie Priest fortsätter att skriva om ett Seattle under 1800-talet där en gul gas har läckt ut från marken. Gasen är farlig och förvandlar människor till zombies. Gasen kan också göras om till en drog som har fått ett stort genomslag över hela Nord Amerika. Det är under de här roliga omständigheterna som den unge Rector är tvungen att flytta ut från barnhemmet och söka lyckan. Självklart tar han sig innanför murarna till Seattle. Väl där får han ett oväntat uppdrag.
 
Jag är kluven inför den här boken. Å ena sidan så är premissen bra, trots att det finns zombies, miljöerna är udda och steampunkvärlden som Cherie Priest har byggt upp är intressant. Däremot tycker jag att den här boken helt enkelt inte var så kul. Jag kom liksom aldrig in i den och de sista 150 sidorna var jag tvungen att pressa mig igenom. Jag fick lite aningar om att den här boken var ett mellanspel, då den bygger upp skeenden som antagligen kommer hända i senare böcker.
 
Den första boken, Boneshaker, är fortfarande den bästa.
 
Skyfall.
 
James Bond har lite ont i kroppen och känner sig gammal. Även fast han är sjukt vältränad har han svårt med pullups. Men vad spelar det för roll när han fortfarande får belägra kvinnor till höger och vänster? Skyfall är helt okej. Det är en lite annorlunda James Bond-film. Bra action.
 
Here comes the boom.
 
En skola har ont om pengar och måste lägga ned sitt musikprogram. Det gillar inte en lärare så han bestämmer sig för att tävla i mma för att samla ihop pengar. Here comes the boom är en reklamfilm för UFC. Den är ganska kass men innehåller några småroliga scener. Chael Sonnen och Bas Rutten är ganska kul.
 
Grave encounters 1&2
 
Första filmen är bättre än andra, men det säger inte så mycket om dessa två dåliga skräckfilmer. 
 
Silent Hill revelations.
 
Suck. Går det inte att göra en bra film baserat på ett tevespel? Den här filmen fick mig att ge upp hoppet om mycket här på jorden, bland annat min egen smak i film. Inte ens Jean Bean kan rädda den här filmen från total katastrof. Dåligt manus. Dåligt skådespeleri och dåliga effekter.
 
/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Du är tillbaka! Åh vad jag har saknat dig. Lova att du aldrig lämnar mig igen.

Inte mycket du var nöjd med den här gången. Tråkig bok, halvdan bondfilm, UFC-reklam, och en drös dåliga skräckisar. Hoppas du har haft en massa sex i alla fall, annars hade ditt liv bara varit tragiskt.

2013-02-02 @ 20:59:05
Postat av: The Dan

Åh, du är äntligen tillbaka. Jag har saknat dig. Lova att du aldrig lämnar mig igen.

Väldigt negativt den här gången. Tråkig bok, halvdan bondfilm, UFC-reklam och några dåliga skräckisar. Hoppas du haft mycket sex annars är ju ditt liv ganska värdelöst.

2013-02-02 @ 22:36:37
Postat av: The Dan

Jag lämnar denna kommentar för att se om kommentatorfältet funkar igen.

2013-02-03 @ 23:15:55
Postat av: The Dan

Haha! Det funkade! Den lever! Den lever! Lever åt elever.

Gör inte sådär mot mig igen. Du skrämde mig ju. Och vart har du varit förresten? Jag har säknat dig. Lova att du aldrig lämnar mig igen.

Och du bara läser tråkiga böcker och tittar på tråkiga filmer. Hoppas du har mycket sex i alla fall.

2013-02-03 @ 23:23:20
Postat av: The Dan

Jag verkar skriva för långt för det funkar inte igen.

2013-02-03 @ 23:23:53
Postat av: The Dan

Men nu funkade det.

2013-02-03 @ 23:24:06
Postat av: The Dan

Okej, sista kommentaren. Inlägg läst. Kvick kommentar. Insiktsfull observering. Skämtsamt avslut.

2013-02-03 @ 23:25:04
Postat av: Johan Kullberg

Nu kom du igång!

2013-02-04 @ 08:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0