Face off

Nej, det är inte den där actionrullen av John Woo. Ni vet den där filmen där Nicolas Cage och John Travolta  byter ansikten. Jag tycker den är ganska underhållande faktiskt! Nåja, det är som sagt inte den jag skall skriva om nu, utan nu skall det handla om teveprogrammet vid samma namn.
 
 
Som ni, kära läsare, kan se så handlar programmet om smink. Men inte vilket smink som helst, utan snarare make-up för film. Upplägget är taget direkt ifrån, Top Model, Project Runway och andra kända program som är så poppis nu för tiden. Några tävlanden är med i programmet och i Face Off tävlar de om en massa pengar och smink så de kan starta en karriär som make-up artist. Vägen dit kantas av utmaningar och diverse omröstningar och för varje avsnitt är en deltagare tvungen att lämna showen, tills bara vinnaren är kvar.
 
Jag skulle vilja passa på att klargöra att med make-up så involverar det också monstermasker, kläder samt andra attiraljer. Som ett program skall deltagarna skapa en utomjording som en modell sedan skall porträttera. Nästa avsnitt är det zombies som gäller. Och så vidare.
 
Face Off är underhållande. Däremot är det inte lika mycket drama som många andra liknande program. Vissa avsnitt är lätt jobbiga att se på, som när det är med dansade zombies...
 
Behöver du se ett program med flickvännen men vill inte sjunka så lågt som Svenska Hollywoodfruar eller Top Modell? Välj då Face Off. 
 
/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Har bara sett Face Off en gång men jag tyckte det var ganska coolt. Har alltid haft lite av en fascination med vad som pågår bakom kameran i skräckfilmer, särskillt då de gammla som facktiskt använde monstersmink. Samtidigt förstår jag inte varför dessa realtyprogram alltid handlar om amatörer som skall bevisa sig istället för att ställa proffsen emot varandra för att se vem som är bäst.

2013-01-11 @ 22:39:48
Postat av: Johan Kullberg

Vissa saker de gör är riktigt coola, medan andra är bara kassa. Jag håller med dig, mer proffs vore bra. Om du är intresserad av matlagning så är Top Chef Masters. Där är det bara proffs som tävlar.

2013-01-12 @ 12:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0