Kåta polacker.

Då har jag äntligen lyckats klämma mig igenom ett av 2012 bästa rollspel. Spelet heter The Witcher 2. Det är så bra att Obama fick en kopia när han var på besök i Polen. Det ni! Spelet är inte utan sina problem, men de bra delarna väger över så pass mycket att spelet är bra.
 
Återigen får man återta rollen som Geralt. Han har som jobb att jaga monster och få pengar för det. Han har däremot en förmåga att bli inblandad i diverse politiska intriger och annat jobbigt. I detta spel blir han anklagad till kungamord samtidigt som han försöker återfå sitt minne och hitta sin flickvän som tydligen har försvunnit. Spelet är djupare än så, men det skulle vara för jobbigt att skriva om.
 
The Witcher 2 är en klar förbättring efter det ganska skakiga första spelet. Det mesta har förbättrats, allt ifrån striderna, till musiken, till grafiken, till allt. Nackdelen med att allt har blivit större, och bättre är att spelet kräver en riktigt bra dator. Och jag menar en riktigt bra dator. Även på medelinställningar kommer spelet att lagga under vissa strider och i vissa miljöer. Spelet är också svårt. Jag spelade igenom spelet på easy för att jag inte orkade dö under varje strid. Sånt lämnar jag till Dark Souls eller Super Mario. Däremot insåg jag att jag missade en hel del i spelet i och med detta då striderna kan bli jäkligt djupa och roliga. På easy blev det mest Diabloliknande tryckande på vänster musknapp.
 
Styrningen är kass för tangentbord. Detta spel skall spelas med kontroll för att funka som bäst. Detta i kombination med svårighetsgraden gör delar i spelet väldigt irriterande. 
 
Handlingen är jäkligt bra och flyter på. Miljöerna är underbara och sprudlar fantasy. Röstskådespelarna är mycket bra och det är lätt att dras in i spelet när man väl sätter sig ned och spelar det. 
 
The Witcher 2 är ett spel för vuxna. Inte för att det innehåller en hel del sex, utan för att handlingen och spelet i sig är komplicerat och "moget". Tycker du om rollspel och har en pc eller xbox så skall du spela det här.
 
The Witcher 2 är det snuskigaste som kommit ifrån Polen sedan Stanislaw Lem...Författarskämt, so fun...
 
/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

He he, Lem. Jag måste nog också ta mig igenom witcher spelen någon gång. Se om jag kan hitta någon lucka för det fram mot 2020.

2013-01-22 @ 08:20:21
Postat av: Johan Kullberg

Första spelet är lite sådär. Spela hellre tvåan om du måste välja.

2013-01-27 @ 18:33:27
Postat av: The Dan

Men gode gud! Uppdatera någon gång. Jag är så jävla uttråkad.

2013-01-31 @ 21:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0