<3 Svärmen.

Ett av Blizzards största flaggskepp någonsin är Starcraft. För inte alls länge sedan släpptes den senaste delen: Starcraft II: Heart of the Swarm. Denna gång får vi stifta bekantskap med Sarah Kerrigan som är drottning över alla Zerg. Hon är lite arg och vill döda den onde Mengsk som leder mänsklighetens expasion i galaxen. 
 
Spelet är bra. Mycket bra. Blizzard kan sin sak och gör, som alltid, välproducerade spel. Till skillnad från Diablo III så funkade faktiskt Heart of the Swarm på releasedagen. Jag hade kul när jag spelade och många av de funktioner som presenteras gör mycket för att förnya RTS-genren. Blandannat hur man kan ändra funktionen för sina trupper och så vidare. Uppdragen är också annorlunda och inte bara "bygg bas och döda fienden-uppdrag". Det uppskattas.
 
De kunde ha gjort kampanjen lite mer fri, och fler val hade varit välkommet. Men jag hade kul ändå så det är inget stort bakslag. 
 
Kvinnosyn är ett populärt koncept inom spelbranchen numera. Det är inte så konstigt med tanke på att data och teve-spel har blivit mainstream och det är inte bara tonårspojkar som lirar längre. Det märks att Blizzard har lagt ned tid på att skapa en stark kvinna i huvudrollen. Sedan ser man att Kerrigan går runt i högklackat och har någon sorts stringtrosa på utsidan av sina ypperligt tighta byxor. 
 
 
Why?! Det är helt, totalt ologiskt! Varför skulle en genetiskt modifierad megakvinna som kan slåss och leda arméer springa runt i högklackat och string på slagfältet? Argh! Jag blir galen! Hon borde ha kängor! Vad händer om klacken går sönder när hon skall gå upp ur en krater? Jag är inte emot string, men ha dem på insidan av byxorna, det är där de brukar vara. Inte tusan ser man de manliga karaktärerna springa runt i cykelbyxor med stringkallingar på utsidan.
 
End nerd rage.
 
Bra spel. Köp det om du gillar Starcraft. Annars kan du skippa det.
 
/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Vad är det egentligen för stil att skriva om en tjej i högklackat och stringtrosa för att sedan sätta upp en bild på Jackie Chan? Not cool bro.

2013-04-02 @ 07:12:45
Postat av: Johan

Jaja. Bara klagomål. Jag lovar att i nästa inlägg så skall jag ha med en bild på en tjej i string.

2013-04-02 @ 17:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0