Män med muskler.

Betrayer.
 
Bok nummer 24 i historien om The Horus Heresy. Vid det här laget har jag förlorat allt hopp om att någonsin få läsa den här serien till slutet för jag kommer ha dött av hög ålder innan sista boken släpps. Men nu när jag har läst så här många böcker så är det lite sent att sluta, eller hur? Det som räddar de här böckerna är att de är lättlästa och vissa är riktigt bra. Även fast jag tycker de fyra första är de bästa.
 
Betrayer hade kunnat vara riktigt dålig, men den är faktiskt riktigt bra. Den handlar om rymdflottisterna World Eaters och deras tragiske ledare Angron. Boken tar upp deras steg ned mot avgrunden och hur de blir mer och mer fördärvade ju längre tiden går. Jag gillade att författaren gjorde Angron till så mycket mer än en arg kille med cybernetiska dreads och hur hans avundsjuka och förfall speglar av sig på de som han har nära. Tragiskt så det förslår.
 
Nu väntar jag bara på bok nummer 25...
 
Last Stand
 
Arnold har nu lämnat politiken för att ta upp sin skådespelarkarriär igen...
 
 
Filmen heter Last Stand och är en actionfilm om Arnold och hans poliser som skall skydda en liten stad på gränsen till Mexiko från en elak skurk. Skurken vill fly från USA men Arnold står ivägen. Det är typ handlingen. 
 
Filmen är inte så bra.
 
Arnold är ju kul däremot och han har glimten i ögat, säger lite one liners, skjuter skurkar med diverse vapen och lyckas se ganska cool ut. Peter Stormare är med också och han spelar samma roll som han haft i 400 andra filmer. Resten av skådisarna är ganska platta.
 
Filmen försöker vara lättsam med skämt vid jämna mellanrum, men samtidigt är den förvånansvärt rå och brutal så den är lite delad.
 
Hyr den om du verkligen vill. Den är bättre än Hirokin iallafall.
 
/Johan

Kommentarer
Postat av: The Dan

Att du ens orkar läsa 24 böcker i samma serie. Själv ger jag aldrig upp på en bok när jag väl börjat läsa den, men serier har jag inga problem att avbryta om de tråkar ut mig.

Kan man hyra Last Stand nu eller har du sett den på annat sätt?

2013-05-01 @ 22:22:55
Postat av: Johan

Alltså ibland inser jag att jag borde ge upp men då kommer det en bok som denna, som är tillräckligt bra för att jag skall fortsätta.

Den går nog att hyra snart.

2013-05-02 @ 19:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0